ילדה אוכלת אבטיח

אבטיח הינו פרי מקשה ישראלי, האהוב על ילדים ומבוגרים עוד מהימים שהיינו עבדים במצרים. כבר בלכתם במדבר הפגינו בני ישראל את געגועיהם לאבטיחים ולקישואים שאכלו במצרים והאהבה לפרי המרווה, המתוק והאדום אדום הזה הלכה איתנו מאז ועד היום.

יש מי שאוהבים שהאבטיח שלהם מגיע בקליפתו, נהנים לאחוז בה, רצוי משני צידי הפלח, ואז לנגוס במרקם האדום והפריך שבאמצע עד הקליפה.יש מי שנהנים כשעושים עבורם את העבודה כולה. אלו מעדיפים לקבל פיסות אבטיח נטו, שאפשר לתקוע בהן מזלג ואפילו שיפודון עם מאחז יד, המאפשר להחזיק פיסות אבטיח כשלגונים על מקל. ויש מי שאוהבים את האבטיח שלהם בכדורים או בצורות אחרות.

מה שמשותף לכל חובבי האבטיח הוא הקושי לשלוף את בשר הפרי או לחתוך אותו בקליפתו. והקושי, כרגיל, ממציא לעולם פטנטים, וביניהם, כלי חיתוך ייעודיים.

אז מה האפשרויות?

השוק מציע 3 סוגי מכשירים: מכשיר לחיתוך אבטיח בשלמותו ל- 12 פרוסות שוות עם הקליפה, מכשיר לחיתוך בשר האבטיח וחילוצו מתוך חצי אבטיח, ללא הקליפה ומכשיר לחיתוך כדורי אבטיח.

מה קונים בדרך כלל עם סכיני חיתוך לאבטיח?

הדבר הטבעי ביותר הוא פשוט לקנות אבטיח. אבל את זה לא עושים באמזון. על פי המידע שמספקת לנו חברת אמזון רוב האנשים שרכשו סכיני חיתוך לאבטיח קנו גם:

כלי לריקון תפוחים

עשה ולא תעשה בסכיני חיתוך אבטיח

קודם כל לזכור שלמרות המראה השונה מדובר בסכינים וסכינים חדות. לכן, צריך להדריך את הילדים  אם וכיצד להשתמש.

כמו כן, צריך להקפיד על אחיזה בידיות ומסגרות הפלסטיק/סיליקון כאשר שולפים את המכשירים מתוך המדיח ולמצוא את המקום הנכון במטבח לאפסון.

למה כדאי לשים לב?

כישראלים שמכירים את הקריאה המפורסמת: "על הסכין אבטיח", כדאי שתזכרו שלקראת שימוש בכל אחד מהמכשירים, צריך להצטייד בסכין חדה וגדולה מספיק על מנת לחצות את האבטיח או להסיר ממנו כיפה עגולה, שתאפשר טיפול באבטיח באמצעות אחד ממכשירי החיתוך.

אם חשקה נפשכם בחיתוך של אבטיח שלם לפרוסות זהות בגודלן, יהיה עליכם להניח את המכשיר העגול על כיפת האבטיח ולהפעיל לחץ רב עד שתקבלו 12 פרוסות יפות. כשאתם בוחנים מכשיר חיתוך כזה, עליכם לבדוק שהוא בטיחותי וכולל ידיות פלסטיק נוחות לאחיזה שיגנו על ידיכם בזמן שתבצעו את החיתוך. כמו כן, כדאי מאוד לבדוק את גודל המכשיר. חלק ממכשירי החיתוך בלחץ מתאימים לאבטיחים קטנים בלבד וממש לא יתאימו לאבטיח ישראלי של שולחן השבת. 

באופן אישי, אנו מעדיפים במקרה הזה של בחירת מכשיר המבוסס על הפעלת לחץ לא לבחור באופציות הזולות יותר. אם רוצים שהמכשיר ישמש אתכם ליותר מפעם אחת הוא צריך להיות עשוי מחומרים חזקים שלא יישברו תחת הלחץ.

2 המכשירים האחרים הם פשוטים יותר ופחות בעייתיים. במכשיר החיתוך דמוי המלקחיים, השולף את בשר האבטיח מתוך הקליפה – צריך להקפיד לבדוק שהידיות מותאמות ארגונומית למניעת החלקה של כפות הידיים לכיוון הסכינים. 

והנה דרך לא שגרתית לחתוך אבטיח.

אתם מוזמנים לנסות את זה בבית ואל תשכחו לחזור לספר לנו אילו תגובות קיבלתם.

 

תגובות אחרונות
    קטגוריות

    פרגנו לנו בלייקים ובשיתופים

    השארת תגובה