אם המנדולינה לחיתוך ירקות שתרכשו באמזון תתאים לצרכים שלכם ותהיה באיכות טובה – פשוט לא תפסיקו לנגן 🙂

השימוש במנדולינה נועד למי שיודעים ואוהבים לעבוד עם ירקות. מנדולינה מאפשרת לכם לשלוט בצורות, עוביים ואורכים של ירקות חתוכים ומגורדים. להבדיל מפומפיה (מגרדת), שמאפשר לכם הכנת ירקות לצורך הכנת לביבות וקציצות וסלטים שונים, המנדולינה מספקת הרבה יותר אפשרויות לגוון בצורה ובמרקם של הירקות. 

תוכלו לקבל ממנה תוצרים של פומפיה רגילה, אבל לא רק. היא תשרת אתכם נאמנה לצורך הכנתם של צ'יפסים בעוביים שונים, פרוסות דקיקות של סלק להכנת קרפצ'יו סגלגל, רצועות מרובעות וארוכות של קישואים, גזרים ושאר ירקות, שלל ספגטי ירקות. 

דבר אחד בטוח: שימוש נכון וחכם במנדולינה איכותית, ינגיש את עולם הירקות לילדים שלכם ולכל מי שמשתעמם מאכילת ירקות, אבל אוהב לאכול עם העיניים.

אז מה האפשרויות?

יש מגוון רחב של מנדולינות מסוגים שונים, חלקן פשוטות מאוד וחלקן מתוחכמות יותר. 

אם אתם טבעוניים או צמחוניים, חובבי בישול אמיתיים, ובעלי נטייה לעיצוב המזון וצילחות אטרקטיבי – כדאי שתשקיעו במנדולינה יותר מתוחכמת ותוותרו על הפשוטות.

למה כדאי לשים לב?

מנדולינה מורכבת מסכינים ומבסיס המחזיק אותם. הדבר הראשון שכדאי לבחון הוא את חוזק המנדולינה. החוזק נגזר מהחוזק של חומר הבסיס. מנדולינה מנירוסטה הינה, קרוב לודאי, חזקה יותר ממנדולינה מפלסטיק.

פרמטרים נוספים שכדאי לקחת בחשבון:

  1. גובה המכשיר מעל הצלחת או מעל קערה
  2. אפשרויות חיתוך – עם כמה סכינים מגיעה המנדולינה והאם צריך להחליף סכינים בלחיצת כפתור או באמצעות פירוק והרכבה
  3. רוחב הסכינים – כמה פעמים תצטרכו להעביר את היד הלוך ושוב על מנת לגרד את הירק
  4. מבנה – עם קופסא או בלי, עם רגליים או רק משטח חיתוך, עם מגן ידיים או בלי.
  5. אביזרים נילווים – האם המנדולינה מגיעה עם כפפת הגנה וכלי לניקוי הסכינים.
  6. מנואלה – האם קיימת אופציה לחיתוך באמצעות מנואלה. 
  7. סוג הירקות – האם המדולינה מתאימה לחיתוך ירקות קשים או רק רכים או רכים למחצה.
  8. חדות הסכינים – אחת לכמה זמן צריך להשחיז.
גיליוטינה לחיתוך ירקות בצורות

עשה ולא תעשה במנדולינה

לפני השימוש במנדולינה כדאי להעריך נכון את כמות הירקות שבהם עליכם לטפל. 

אם כמות הירקות היא גדולה מאוד, תמצאו את עצמכם קרוב לודאי עם כאבי ידיים. במקרה כזה, כבר עדיף, במקרים מסויימים להפעיל את מעבד המזון החשמלי.

אם השימוש במנדולינה נועד לקבלת ספגטי ירקות שאין לכם אפשרות לייצר באמצעות המעבד, אז כדאי שתגבילו את השימוש במנדולינה בדיוק לצורך הזה ואת שאר החיתוכים תבצעו באמצעות המעבד. 

שימו לב שסכיני החיתוך של המנדולינה עלולים להיות חדים מאוד. אתם לא רוצים להיחתך תוך כדי עבודת המטבח. חיתכו, רחצו  ואפסנו את חלקי המנדולינה בזהירות. מומלץ להשתמש בכפפת הגנה בעת החיתוך של הירקות.

זכרו שכל הסכינים החדות, סופן להיות קהות. השחיזו מדי פעם את הסכינים כדי לשמור עליהן בכושר. זה יקל עליכם את המלאכה ויחסוך לכם זמן עבודה מרובה ואנרגיות.

מה קונים עם מנדולינה?

חלק ניכר מהאנשים שרכשו באמזון מנדולינה לחיתוך ירקות, חושבים על בטיחות הידיים בעת השימוש במנדולינה. הם קנו יחד איתה גם כפפת הגנה.

כפפות הגנה – קנו עכשיו >>

תגובות אחרונות
    קטגוריות

    פרגנו לנו בלייקים ובשיתופים

    השארת תגובה