עוגת שכבות מעוצבת

אחרי שהעוגה הצליחה או לא, מגיע השלב של עיצוב העוגה. עיצוב עוגות מקצועי, הוא ממש לא piece of cake, כפי שסוברים חלק מהאנשים. כדי שהעיצוב ייראה כמו מיליון דולר, חלק, מדוייק, צבעוני עד שקשה להחליט אם מדובר בעוגה או ביצירת אמנות – צריך כלים מקצועיים. אחד מהם זו הצלחת המסתובבת, שעליה מניחים את העוגה. במקום שאנחנו נצטרך להסתובב סביב העוגה כדי למרוח עליה קרם או לזגג אותה, הצלחת מאפשרת לנו לסובב את העוגה ולכסות אותה במהירות בקרם, ציפויים, בצק סוכר וקצפות, באופן אחיד וחלק.

עשה ולא תעשה

לא בידיים – כאשר משתמשים בצלחת מסתובבת, לפעמים גובר הפיתוי לתקן את מריחת הקרם, או זילוף של שוקולד, קצפת או ציפוי. מאוד רצוי לא לעשות זאת עם הידיים. בשביל תיקונים יש סכיני מריחה, ו"שפכטלים" נוחים מפלסטיק, שיעשו עבורכם את העבודה בצורה נקייה ובשכבה אחיד.

לא להתלהב – אם כבר רכשתם צלחת מסתובבת ידנית או חשמלית, אל תתלהבו יותר מדי. ההתלהבות עלולה לגרום לכם לסובב את הצלחת מהר מדי, ואז תצטרכו לעסוק בתיקונים מרובים. זה אמנם "צעצוע" נחמד, אבל תרגיעו. סיבוב הצלחת במהירות הנכונה לכם יבטיח פעולה טובה והצלחה. שימו לב, השורש של המילה צלחת הוא צל"ח. אז אז דרך צלחהתה 🙂

 

הקוטר כן קובע – שימו לב לא להניח עוגה בקוטר גדול מאוד על צלחת בקוטר קטן ממנה משמעותית. אחרת תמצאו את עצמכם עם הרבה מאוד לכלוך על משטח העבודה.

משטח עבודה יציב – שימו את הצלחת על משטח עבודה יציב. קישוט הוא השלב האחרון בהכנת העוגה, וממש לא מתחשק לכם להתחיל את כל האפייה מהתחלה רק משום שמשטח העבודה לא היה יציב והעוגה החליקה ממנו בשל כך ואיבדה את צורתה.

למה כדאי לשים לב?

כדאי לשים לב למספר דברים:

  1. החומר – ממה הצלחת עשוייה? האם מפלסטיק או מנירוסטה? בחרו את החומר המועדף עליכם לפי התאמתו לעיצוב הכללי של כלי המטבח והמטבח, לפי החוזק הדרוש לכם (נירוסטה חזקה מפלסטיק) ולפי ההתאמה/אי התאמה לשימוש במדיח כלים.
  2. ידנית או חשמלית – האם הצלחת שלכם יודעת להסתובב לבד ומשאירה לכם שתי ידיים פנויות לעבודת הקישוט או שאתם צריכים לקדר אותה ביד אחת ולעבוד בשנייה.
  3. צלחת גומי בתחתית – האם יש לצלחת משטח גומי בתחתיתה על מנת שלא תרקד לכם על משטח העבודה. זה יכול להגמר מאוד לא טוב עם העוגה שלכם תעמוד על מתקן שמאבד יציבות ותתרסק על הרצפה או על השיש.
  4. מה גובה המתקן – האם הצלחת גבוהה או נמוכה. אם היא גבוהה – זה עשוי להיות נוח יותר לעבודה. מצד שני, כל נפילה של העוגה מהמתקן של הצלחת ייגמר בהתרסקות מוחלטת של העוגה. אם הצלחת נמוכה, זה אולי יהיה פחות נוח להשתמש בה (תלוי בגובה שלכם), אבל גם במקרה של תאונה שבה העוגה תיפול מהצלחת היא כנראה תשאר בשלמותה.

אז מה האפשרויות?

או, או, איך שגלגל מסתובב לו. קישוט עוגה נהיה הרבה יותר מעניין מאז שהמציאו את הגלגל. 

תוכלו לממצוא לכם צלחת נוחה לעבודה, מעוצבת, איכותית ואפילו חשמלית. 

אם אתם תפרנים אמיתיים, פשוט שימו את העוגה על צלחת רגילה או מגש עגול והסתובבו סביבה או סובבו אותה בעדינות. 

אם אתם מרגישים שהגיע הזמן לקחת את כישורי האפייה שלכם צעד אחד קדימה – אל תהססו לקנות.  

מי שקנה צלחת קנה גם...

ערכה לקישוטי עוגה. לקבלת מידע ולקנייה כנסו לסקירה שלנו על ערכות לקישוטי עוגות.

תגובות אחרונות
    קטגוריות

    פרגנו לנו בלייקים ובשיתופים

     

    השארת תגובה