גורי אסקי

כל הכלבים חמודים כשהם קטנים. מי שקונה או מאמץ גור, לא קולט באיזו מהירות הם גדלים. מה שאצל תינוק אנושי לוקח חודשים – אצל כלבים קורה בשבועות בודדים. הם מכפילים ומשלשים את גודלם במהירות בלתי נתפסת. לכן, הכי טוב לאלף אותם כשהם קטנים יותר ונשלטים יותר, לפחות מבחינת המשקל שלהם וכוח השרירים. 

אבל חשוב לדעת שבכל השנה וחצי הראשונות לגידולם, וגם אם הם צמחו לגודל ענקי, קיבלו מסת שרירים רצחנית ושוקלים 60 ק"ג – הם עדיין גורים מבחינת הגיל הביולוגי שלהם וההתנהגות שלהם וצריך ומומלץ לאלף אותם. 

לצורך כך צריך להצטייד באביזרי אילוף מתאימים, שאחד מהם הוא הקולר. קולר אלקטרוני יכול לשמש כלי מצוין לאילוף ולאימון כלבים. מלבדו תצטרכו עוד מספר אביזרים קטנים שיסייעו לכם. 

אז מה האפשרויות?

האפשרויות נעות בין קולר אלקטרוני פשוט עם ערוץ אחד או שניים (לכלב אחד או שניים) ועד לקולרים מקצועיים ממש עם פונקציות מרובות המתאימות גם למאלפים מקצועיים וגם למי שקנה או אימץ כלבי תקיפה ושמירה, או שמבצע אילוף בפעם הראשונה.

למה כדאי לשים לב?

ההיצע של קולרים אלקטרוניים הוא די מכובד. אתם צריכים לבדוק כמה דברים לפני שאתם מחליטים:

  1. האם ניתן לשלוט באמצעות השלט בכלב אחד או במספר כלבים, שלכל אחד מהם ערוץ משלו המקשר ביניכם לבין הכלב.
  2. לאיזה מרחק משדר האות מתוך השלט. שימו לב, חלק מהשלטים מסוגלים לשדר אות למרחק גדול בהרבה משלטים דומים.
  3. האם הקולר עצמו נראה נוח וניתן להתאמה לגודל הכלב.
  4. האם הקולר כולל תאורת לד, המאפשרת לכם לעקוב בלילה אחר הכלב גם כשהוא מתרוצץ בין השיחים.
  5. האם יש לכם אפשרות לשלוט בעוצמת הויברציה, הטון או השוק הניתן לכלב במקרה הצורך.
  6. האם יש לכם אפשרות לאותת לכלב בעוצמות שונות, בהתאם לסוג ההתנהגות שהוא מפגין: נביחה, הליכה, התנהגות אלימה.

עשה ולא תעשה

  1. לפני שמתחילים לאלף כלב, כדאי לקרוא חומר מקצועי או לקחת קורס או מספר שיעורי אילוף עם מאלף מקצועי, שיסביר לכם איך לעבוד עם הכלב וידריך אתכם איך להשתמש נכון ובחוכמה בציוד שרכשתם.
  2. לא כדאי לשחרר את הכלב במקום שאסור על פי חוק או במקום הומה אדם, תוך הסתמכות על הציוד שרכשתם. אולי תצליחו לשלוט בכלב, אבל הי, השלטים שלכם לא ישפיעו כהוא זה על הפקח העירוני ואתם לא רוצים לחטוף דו"ח.
  3. נכון שחלק מהמוצרים עמידים למים, אבל זה לא סיבה להכנס איתם לים או להפיל אותם באסלה. שימו לב, שמרבית המוצרים שעליהם רשום כי הם עמידים מים, מציינים שתוכלו להשתמש בהם גם כשיורד גשם, לא כשהמכשירים טובעים…

 

מי שקנה קולר אילוף, קנה גם

ערכת לאילוף ולאימון כלבים עם ספר הדרכה ושורה של אביזרי עזר לאילוף. 

קולר אלקטרוני מאפשר לכם לבנות מערכת יחסים עם הכלב, המעניקה לכם בטחון שהכלב ייענה לקריאה שלכם ולהוראה שלכם, גם כשהוא משוחרר מרצועה בפארק, בחוף הים או בעיר.


חשוב וכדאי לזכור שמערכת היחסים עם הכלב, אינה יכולה להיות מבוססת רק על הצד של המקל, אלא גם על הצד של הגזר. כשאתם מאלפים – אל תשכחו לקחת שקית עם חטיפים מפנקים לכלב ואל תשכחו כמה חשוב ללטף אותו ולהעניק לו חיבה בכל פעם שהוא עשה בדיוק את מה שרציתם.

תגובות אחרונות
    קטגוריות

    פרגנו לנו בלייקים ובשיתופים

     
    השארת תגובה