חיתוך ירקות עלול להיות מעייף ממש. במיוחד כשמכינים סלטים מרובים או תבשילים עתירי ירקות. ועוד יותר כאשר מכינים אוכל להרבה אנשים. במשפחות גדולות או במשפחות שאוהבות להפגש בערב שבת או בשבת בצהריים לקידוש משותף עם המשפחה המורחבת, ההכנות לבישולים עלולות לגזול זמן רב והכנת סלטים מגוונים, עלולה להשאיר אותנו עם ידיים כואבות. אם בנוסף, אנו גם סובלים מנטייה קשה לאסתטיקה בהכנת המזון כדאי שנתחיל לחשוב ברצינות על עזרים וכלי מטבח מתאימים.

סלייסר ספירלי לחיתוך ירקות

אז מה האפשרויות?

את הצורך בביצוע חיתוכי ירקות מרובים ובצורות שונות, ניתן לספק באמצעות סלייסרים ומנדולינות. מה שמשותף לכל המכשירים וכלי העזר הקיימים הינו אחידות התוצאה. כל החיתוכים הינם בעלי צורה קבועה וגודל קבוע, וניתן בקלות לסדר אותם בצורה אסתטית. 

בשוק קיימים מוצרים חשמליים ומוצרים ידניים מסוגים שונים. חלק מהמוצרים מבוססים על הפעלת לחץ באמצעות "מנוף", (חיתוך מלמעלה למטה), חלק מהמוצרים הינם ספירליים ומבוססים על סיבוב ידית (מנואלה) וחלק מבוססים על תנועה של הלוך ושוב לרוחב או לאורך הירק (מנדולינה), המאפשרת יעילות. 

עשה ולא תעשה בסלייסר

כאשר משתמשים בסלייסר המבוסס על הפעלת לחץ, צריך לקחת בחשבון שירקות רוויי מיצים כמו עגבניות מגירים את נוזליהם. החיתוך הוא בדרך כלל, לקוביות קטנות מאוד ונוצרת תחושה טובה שקצצתם את הסלט דק-דק. אבל עגבניה וקוץ בה. חיתוך סלט לקוביות קטנות מדי, עלול להרוות את הסלט במיץ ירקות והתוצאה תהיה ששארית הסלט תרקיב במהירות. גם הערכים התזונתיים שלו, יפגעו. לכן, מומלץ לא להעמיס עגבניות על הסלט ו/או לחתוך אותן בנפרד באמצעות סכין. 

למה כדאי לשים לב?

כאשר מחפשים סלייסר איכותי באמזון כדאי לשים לב לפרטים הבאים:

    1. כוח סוס – כמה כוח תצטרכו להפעיל בעת השימוש בסלייסר. כאשר מדובר במכשיר לחץ – צריך להפעיל הרבה כוח. כאשר מדובר על סלייסר בסגנון מנדולינה, עליכם לבצע פעולות חוזרות והידיים יכאבו. כאשר למכשיר יש מנואלה, זה יהיה כרוך בפחות מאמץ מצדכם. אם המכשיר חשמלי – אז תפיקו רווח כפול: מקסימום מהירות במינימום מאמץ.
    2. סוג הסכין. האם המכשיר מותאם לכל סוגי הירקות או רק לירקות אורכיים כמו: גזר, מלפפון וקישואים.
    3. ממה זה עשוי? כדאי להקפיד על סכינים מנירוסטה שאינן מחלידות.
    4. עם מה זה מגיע? יש מוכרים באמזון, שיפנקו אתכם עם ספר דיגיטלי שיציג לכם שימושים שונים במכשיר ו/או מתכונים. יש מוכרים שיצרפו לכם קולפן מיוחד לחיתוך רצועות. כשבוחנים את המחיר ביחס למוצר כדאי לקחת זאת בחשבון.

מה קונים עם סלייסר?

תגובות אחרונות
    קטגוריות

    פרגנו לנו בלייקים ובשיתופים

     

    השארת תגובה